Garantie & Klachten
NEDERLANDS:
Belangrijk om te weten over onze sieraden:
Ondanks alle zorg die wij aan onze occasion-sieraden besteden, dient u zich ervan bewust te zijn dat het hier meestal om gebruikte, ‘tweedehands’ goederen gaat – hoe kostbaar ze ook zijn. Scheurtjes, krasjes, slijtage en eventuele restauraties vormen geen grond voor retour, aangezien het antieke en gedragen juwelen betreft die ouderdomssporen vertonen. Vaak verkeren de sieraden echter in uitstekende staat. Veel van onze juwelen zijn meer dan 50, 100 of zelfs 150 jaar oud. Alles wat wij verkopen, wordt zo zorgvuldig mogelijk gerestaureerd in onze eigen goud- en zilverateliers. Dit vakmanschap beoefenen wij al meer dan 51 jaar.
Garantie
Wij geven om onze producten en doen er alles aan om deze in topconditie aan u te leveren. Toch kan het voorkomen dat een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er iets anders misgaat waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Volgens de wet bent u verplicht om binnen twee weken na constatering van een gebrek contact met ons op te nemen. Indien het gebrek onder de garantie valt, zorgen wij kosteloos voor reparatie of vervanging.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal naar wens verloopt. We raden u aan om eventuele klachten eerst aan ons kenbaar te maken via info@antiekjuwelier.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan kunt u uw geschil aanmelden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via:
https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/
Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie:
http://ec.europa.eu/odr
Als uw klacht nog niet elders in behandeling is genomen, kunt u deze via dit platform indienen.
LET OP: Op SMS en/of WhatsApp wordt zakelijk niet gereageerd.
ENGLISH
Important Information About Our Jewelry
Despite the care and attention we give to our occasion jewelry, it’s important to understand that most of the pieces we sell are pre-owned – no matter how valuable they may be. Small cracks, scratches, signs of wear, and restorations are part of their antique nature and do not constitute grounds for return. These pieces are old and used, but usually in excellent condition. Many of our items are over 50, 100, or even 150 years old. All our jewelry is restored as thoroughly as possible in our own gold and silver workshops, where we have over 51 years of experience.
Warranty
We care about our products and do our utmost to deliver them in perfect condition. However, it can happen that an item gets damaged during transport or that something else occurs that entitles you to a warranty claim.
By law, you must report the defect to us within two weeks of discovering it. If the defect is covered under warranty, we will arrange for repair or replacement free of charge.
Complaints
Sometimes, things might not go entirely as planned. We recommend that you first contact us regarding any complaints by emailing info@antiekjuwelier.nl. If this does not lead to a satisfactory resolution, you can submit your dispute for mediation via Stichting WebwinkelKeur:
https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/
Since February 15, 2016, consumers in the EU also have the option to file complaints through the ODR platform of the European Commission:
http://ec.europa.eu/odr
If your complaint is not yet being handled elsewhere, you are free to file it through this platform.
PLEASE NOTE: We do not respond to business messages via SMS or WhatsApp.